Difference between revisions of "Hearing/Safe listening (Q902)"
From CompetenceBase
(Created claim: context (P66): Wir sind nicht nur für unsere eigene Hörgesundheit verantworlich, sondern auch für die aller Bühnenakteure, Mitarbeiter und Zuschauer. Wir müssen uns dieser Herausfoderung stellen, denn wir sind die einzigen, die sicheres Hören auf künstlerische Weise realisieren können, indem wir das begrenzte Schallpegelbudget mit den dramaturgischen und emotionalen Anforderungen einer Darbietung in Einklang bringen. Die Alternative sind automatische Begrenzer,...) | (Added [de] label: Gehör/Sicheres Hören) | ||
label / de | label / de | ||
+ | Gehör/Sicheres Hören |
Revision as of 10:42, 22 July 2024
We are responsible not just for our own hearing health, but for that of everyone in the venue. We have to rise to the challenge, because we are the only ones that can implement safe listening in an artistic way. The alternative is...
Language | Label | Description | Also known as |
---|---|---|---|
English | Hearing/Safe listening | We are responsible not just for our own hearing health, but for that of everyone in the venue. We have to rise to the challenge, because we are the only ones that can implement safe listening in an artistic way. The alternative is... |
Statements
18
0 references
30
0 references
sound dose and equal-energy principle (English)
0 references
sound pressure level measurement (English)
correction factor for surrogate position (English)
surrogate measurement position (English)
LEQ (noise dose) measurement (English)
integration time (English)
0 references
sound exposure limits (English)
researching local regulations (English)
WHO Global Standard Safe Listening Venues and Events (English)
0 references
PPE against hearing hazards (English)
use cases (English)
construction types and characteristics (English)
0 references
risk factors and risk management (English)
young people (English)
0 references
SQQ7 - 4.7
0 references
We are responsible not just for our own hearing health, but for that of everyone in the venue: stage performers, staff, and audience. We have to rise to the challenge, because we are the only ones that can implement safe listening in an artistic way, balancing the loudness budget with the dramaturgic and emotional needs of a performance. The alternative are automated limiters that do not care about art, or, depending on jurisdiction and even worse, immediate cancellation of the concert by the authorities. (English)
0 references
Wir sind nicht nur für unsere eigene Hörgesundheit verantworlich, sondern auch für die aller Bühnenakteure, Mitarbeiter und Zuschauer. Wir müssen uns dieser Herausfoderung stellen, denn wir sind die einzigen, die sicheres Hören auf künstlerische Weise realisieren können, indem wir das begrenzte Schallpegelbudget mit den dramaturgischen und emotionalen Anforderungen einer Darbietung in Einklang bringen. Die Alternative sind automatische Begrenzer, die sich nicht um die Kunst scheren, oder, je nach Rechtssprechung und noch schlimmer, der sofortige Abbruch eines Konzerts durch die Behörden. (German)
0 references