Sound systems/Monitoring (Q918)

From CompetenceBase
Revision as of 14:37, 26 July 2024 by JoernNettingsmeier (talk | contribs) (‎Changed claim: Property:P66: Ein Monitoring-Konzept für die Akteure beinhaltet wie so oft verschiedene Abwägungen: die Klangqualität auf der Bühne beinflusst die Qualität der Darbietung, aber jeder zusätzliche Monitorlautsprecher hat einen nachteiligen Effekt auf die Klarheit bei anderen Akteuren. In kleinen und mittelgroßen Sälen kann das Übersprechen von der Bühne den Klang im vorderen Zuschauerbereich stark in Mitleidenschaft ziehen. Im-Ohr-Systeme bieten hier tatsächlich...)

the different approaches and building blocks of stage monitoring for performers

the different approaches and building blocks of stage monitoring for performers
Language Label Description Also known as
English
Sound systems/Monitoring
the different approaches and building blocks of stage monitoring for performers

    Statements

    35
    0 references
    30
    0 references
    0 references
    0 references
    monitor wedges (English)
    feedback and crosstalk (English)
    0 references
    side fills (English)
    0 references
    in-ear monitoring (English)
    stereo vs. 2-channel (English)
    0 references
    backline (English)
    0 references
    monitor mixer vs. personal monitoring systems (English)
    0 references
    As always, monitor system design involves multiple trade-offs: the sound quality on stage influences the ability of the artists to perform at their best, but each additional monitor speaker degrades the clarity for other performers. In small and medium venues, stage spill can also significantly deteriorate the experience for the first couple of rows. In-ear monitoring provides one of the rare silver bullets, but requires careful guidance of the artists and might not always be practical where many acts share a stage.en (English)
    0 references
    Ein Monitoring-Konzept für die Akteure beinhaltet wie so oft verschiedene Abwägungen: die Klangqualität auf der Bühne beinflusst die Qualität der Darbietung, aber jeder zusätzliche Monitorlautsprecher hat einen nachteiligen Effekt auf die Klarheit bei anderen Akteuren. In kleinen und mittelgroßen Sälen kann das Übersprechen von der Bühne den Klang im vorderen Zuschauerbereich stark in Mitleidenschaft ziehen. Im-Ohr-Systeme bieten hier tatsächlich einmal ein wirksames Allheilmittel, bedürfen aber der einfühlsamen Begleitung der Künstler und sind in Situationen, wo viele Akteure eine Bühne teilen, nicht immer praktikabel. (German)
    0 references

    ESCO description

    Sectoral layer

    Assessment

    References

     

    Wikidata