Difference between revisions of "Sound systems/Demands and trade-offs (Q916)"
From CompetenceBase
(Changed [en] description: the performance parameters of modern sound reinforcement systems, their dependencies and conflicting optimisation targets) | (Removed claim: import id (P39): 33, #quickstatements; #temporary_batch_1724141793623) | ||||||
(One intermediate revision by one other user not shown) | |||||||
description / de | description / de | ||||||
+ | die Leistungsparameter moderner Beschallungssysteme, ihre gegenseitigen Abhängigkeiten und Zielkonflikte | ||||||
Property / import id | |||||||
- | 33
| ||||||
Property / import id: 33 / rank | |||||||
- | |||||||
Property / context | |||||||
+ | Beim Entwurf von Beschallungssystemen gibt es keine Allheilmittel. Jede Entscheidung beinhaltet Abwägungen und optimiert ein Kriterium auf Kosten eines anderen. Die wichtigste Fähigkeit für erfolgreiche Entwürfe ist es, die richtigen Kompromisse zu finden. (German) | ||||||
Property / context: Beim Entwurf von Beschallungssystemen gibt es keine Allheilmittel. Jede Entscheidung beinhaltet Abwägungen und optimiert ein Kriterium auf Kosten eines anderen. Die wichtigste Fähigkeit für erfolgreiche Entwürfe ist es, die richtigen Kompromisse zu finden. (German) / rank | |||||||
+ | Normal rank |
Latest revision as of 08:16, 20 August 2024
the performance parameters of modern sound reinforcement systems, their dependencies and conflicting optimisation targets
Language | Label | Description | Also known as |
---|---|---|---|
English | Sound systems/Demands and trade-offs | the performance parameters of modern sound reinforcement systems, their dependencies and conflicting optimisation targets |
Statements
10
0 references
central and distributed sound reinforcement systems (English)
conflict between uniform SPL and localisation (English)
SPL uniformity (English)
usecases (English)
0 references
tools to maintain directional focus and localisation (English)
tracking systems (English)
rendering processors (English)
0 references
loudspeaker coverage area vs. directness" and excitation of room acoustics"" (English)
0 references
loudspeaker efficiency and headroom vs. power requirements (English)
0 references
loudspeaker positions vs. rigging and setup costs (English)
0 references
number of loudspeaker positions vs. rigging and setup costs (English)
0 references
number of coverage zones vs. sound degradation in overlap areas (English)
0 references
sound quality vs. system costs (English)
0 references
SQQ7 - 9.2.2
0 references
In sound system design, there are no silver bullets. Every decision involves trade-offs and optimizes one parameter at the cost of others. Choosing the optimal trade-offs is the most important skill to deliver successful designs. (English)
0 references
Beim Entwurf von Beschallungssystemen gibt es keine Allheilmittel. Jede Entscheidung beinhaltet Abwägungen und optimiert ein Kriterium auf Kosten eines anderen. Die wichtigste Fähigkeit für erfolgreiche Entwürfe ist es, die richtigen Kompromisse zu finden. (German)
0 references