Difference between revisions of "Signal processing/Effects (Q911)"

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common classes of effects, their parameters, their signal properties, and their creative uses

(‎Created claim: context (P66): Effekte sind ein weites Feld. Überraschenderweise sind auch die komplexesten Raumsimulationen und kreativen Hall-Engines aus einfachen linearen und zeit-invarianten Feedback-Delay-Netzen und ein paar Filtern zusammengesetzt. Effekte können auch zeitveränderlich aber ansonsten linear sein, so wie modulierte Chrorus- oder Phasing-Algorithmen, es gibt zeit-invariante aber nicht-lineare Exciter oder Wave-Shaper für kreativen Gebrauch, und schließlich...)
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Latest revision as of 08:18, 20 August 2024

common classes of effects, their parameters, their signal properties, and their creative uses
Language Label Description Also known as
English
Signal processing/Effects
common classes of effects, their parameters, their signal properties, and their creative uses

    Statements

    30
    0 references
    difference of inline and additive effects (English)
    0 references
    common additive effects (reverb, delay, chorus etc.) and their parameters (English)
    0 references
    reverb use cases (English)
    corrective use, e.g. to blend spot microphones realistically (English)
    creative use (English)
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    exciters, saturators, distortion, and their parameters. (English)
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    harmonizers and autotuners, and their parameters (English)
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    0 references
    Effects span a wide range. Surprisingly, even the most complex room simulations and creative reverbs are made from simple linear, time-invariant building blocks (feedback-delay networks) and a few filters. Effects can be time-variant but otherwise linear, as with modulated choruses and phasers, time-invariant but non-linear, such as exciters or waveshapers for creative use, or they can go all the way to time-variant and at the same time non-linear, such as instrument amp models, harmonizers, autotuners, and much more. To keep up with ever more complex offerings found on the market, it is helpful to think about effects in terms of their basic building blocks. (English)
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    Effekte sind ein weites Feld. Überraschenderweise sind auch die komplexesten Raumsimulationen und kreativen Hall-Engines aus einfachen linearen und zeit-invarianten Feedback-Delay-Netzen und ein paar Filtern zusammengesetzt. Effekte können auch zeitveränderlich aber ansonsten linear sein, so wie modulierte Chrorus- oder Phasing-Algorithmen, es gibt zeit-invariante aber nicht-lineare Exciter oder Wave-Shaper für kreativen Gebrauch, und schließlich zeitveränderliche und nichtlineare Instrumentenverstärker-Modelle, Harmonizer, Autotuner, und vieles mehr. Um angesichts der immer komplexeren Angebote auf dem Markt den Überblick zu behalten, empfiehlt es sich, Effekte anhand ihrer Grundbausteine zu betrachten. (German)
    0 references

    ESCO description

    Sectoral layer

    Assessment

    References

     

    Wikidata