Difference between revisions of "Sound systems/Monitoring (Q918)"

From CompetenceBase

the different approaches and building blocks of stage monitoring for performers

(‎Added qualifier: knowledge content (P58): stereo vs. 2-channel)
(‎Removed claim: import id (P39): 35, #quickstatements; #temporary_batch_1724141793623)
 
(9 intermediate revisions by one other user not shown)
label / delabel / de
 +
Beschallungssysteme/Monitoring
description / endescription / en
-
As always, monitor system design involves multiple trade-offs: the sound quality on stage influences the ability of the artists to perform at their best, but each additional monitor speaker degrades the experience of other performers....
+
the different approaches and building blocks of stage monitoring for performers
description / dedescription / de
 +
die verschiedenen Ansätze und Bestandteile des Monitorings für Akteure auf der Bühne
Property / import id
-

35

Amount35
Unit1
 
Property / import id: 35 / rank
-
Normal rank
 
Property / knowledge detail (EN): in-ear monitoring (English) / qualifier
 +
knowledge content: use of atmo microphones (English)
Property / knowledge detail (EN): in-ear monitoring (English) / qualifier
 +
knowledge content: coaching artists for in-ear use (English)
Property / knowledge detail (EN): in-ear monitoring (English) / qualifier
 +
knowledge content: panning and binauralisation (English)
Property / context
 +
As always, monitor system design involves multiple trade-offs: the sound quality on stage influences the ability of the artists to perform at their best, but each additional monitor speaker degrades the clarity for other performers. In small and medium venues, stage spill can also significantly deteriorate the experience for the first couple of rows. In-ear monitoring provides one of the rare silver bullets, but requires careful guidance of the artists and might not always be practical where many acts share a stage.en (English)
Property / context: As always, monitor system design involves multiple trade-offs: the sound quality on stage influences the ability of the artists to perform at their best, but each additional monitor speaker degrades the clarity for other performers. In small and medium venues, stage spill can also significantly deteriorate the experience for the first couple of rows. In-ear monitoring provides one of the rare silver bullets, but requires careful guidance of the artists and might not always be practical where many acts share a stage.en (English) / rank
 +
Normal rank
Property / context
 +
Ein Monitoring-Konzept für die Akteure beinhaltet wie so oft verschiedene Abwägungen: die Klangqualität auf der Bühne beinflusst die Qualität der Darbietung, aber jeder zusätzliche Monitorlautsprecher hat einen nachteiligen Effekt auf die Klarheit bei anderen Akteuren. In kleinen und mittelgroßen Sälen kann das Übersprechen von der Bühne den Klang im vorderen Zuschauerbereich stark in Mitleidenschaft ziehen. Im-Ohr-Systeme bieten hier tatsächlich einmal ein wirksames Allheilmittel, bedürfen aber der einfühlsamen Begleitung der Künstler und sind in Situationen, wo viele Akteure eine Bühne teilen, nicht immer praktikabel. (German)
Property / context: Ein Monitoring-Konzept für die Akteure beinhaltet wie so oft verschiedene Abwägungen: die Klangqualität auf der Bühne beinflusst die Qualität der Darbietung, aber jeder zusätzliche Monitorlautsprecher hat einen nachteiligen Effekt auf die Klarheit bei anderen Akteuren. In kleinen und mittelgroßen Sälen kann das Übersprechen von der Bühne den Klang im vorderen Zuschauerbereich stark in Mitleidenschaft ziehen. Im-Ohr-Systeme bieten hier tatsächlich einmal ein wirksames Allheilmittel, bedürfen aber der einfühlsamen Begleitung der Künstler und sind in Situationen, wo viele Akteure eine Bühne teilen, nicht immer praktikabel. (German) / rank
 +
Normal rank

Latest revision as of 08:16, 20 August 2024

the different approaches and building blocks of stage monitoring for performers
Language Label Description Also known as
English
Sound systems/Monitoring
the different approaches and building blocks of stage monitoring for performers

    Statements

    30
    0 references
    0 references
    0 references
    monitor wedges (English)
    feedback and crosstalk (English)
    0 references
    side fills (English)
    0 references
    in-ear monitoring (English)
    stereo vs. 2-channel (English)
    use of atmo microphones (English)
    coaching artists for in-ear use (English)
    panning and binauralisation (English)
    0 references
    backline (English)
    0 references
    monitor mixer vs. personal monitoring systems (English)
    0 references
    As always, monitor system design involves multiple trade-offs: the sound quality on stage influences the ability of the artists to perform at their best, but each additional monitor speaker degrades the clarity for other performers. In small and medium venues, stage spill can also significantly deteriorate the experience for the first couple of rows. In-ear monitoring provides one of the rare silver bullets, but requires careful guidance of the artists and might not always be practical where many acts share a stage.en (English)
    0 references
    Ein Monitoring-Konzept für die Akteure beinhaltet wie so oft verschiedene Abwägungen: die Klangqualität auf der Bühne beinflusst die Qualität der Darbietung, aber jeder zusätzliche Monitorlautsprecher hat einen nachteiligen Effekt auf die Klarheit bei anderen Akteuren. In kleinen und mittelgroßen Sälen kann das Übersprechen von der Bühne den Klang im vorderen Zuschauerbereich stark in Mitleidenschaft ziehen. Im-Ohr-Systeme bieten hier tatsächlich einmal ein wirksames Allheilmittel, bedürfen aber der einfühlsamen Begleitung der Künstler und sind in Situationen, wo viele Akteure eine Bühne teilen, nicht immer praktikabel. (German)
    0 references

    ESCO description

    Sectoral layer

    Assessment

    References

     

    Wikidata